Digitalizacija već danas transformira sva područja gospodarstva i društva.
Američka gospodarska komora u Hrvatskoj organizirala je konferenciju „Digitalna Hrvatska 2030“. AmCham snažno podupire napore za podizanjem razine digitalizacije u Hrvatskoj te pozdravlja činjenicu da je „Nacionalnom razvojnom strategijom Hrvatske do 2030. godine“ upravo digitalna transformacija prepoznata kao važan alat za postizanje ključnih nacionalnih ciljeva, a donošenjem „Strategije digitalne Hrvatske do 2032. godine“ određen put za digitalnu transformaciju u područjima vještina, infrastrukture, digitalne transformacija poduzeća te javnih usluga.
„Predviđanja Goldman Sachs kažu da će u sljedećih 10 godina, pod utjecajem umjetne inteligencije, svjetski GDP porasti 7%. Također se predviđa da će umjetna inteligencija imati utjecaj na 25% europskih radih mjesta. Pred Hrvatskom je uistinu naporan i dug put kako bismo uhvatili korak sa vodećim državama po pitanju digitalizacije. Smještena na 21. mjesto od 27 država prema DESI indeksu 2022, Hrvatska mora poduzeti značajne napore kako bi napredovala u svim sferama digitalizacije“, rekla je Andrea Doko Jelušić, izvršna direktorica Američke gospodarske komore na današnjoj konferenciji „Digitalna Hrvatska 2030“.
„Digitalna transformacija donosi niz koristi i za građane i za državu, a isto tako i za cjelokupno gospodarstvo čineći ga produktivnijim i konkurentnijim. Drago mi je što mogu istaknuti da smo uspostavom i operacionalizacijom CDU-a, državnog oblaka, započeli novu fazu digitalne transformacije koja će se očitovati kroz veću dostupnost servisa, više standarde i povećanu sigurnost podataka. Digitalno je „novo normalno“ i prilika da Hrvatsku pozicioniramo kao državu suvremenog, konkurentnog gospodarstva te kao privlačnu investicijsku destinaciju“, dodao je Državni tajnik Bernard Gršić, Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva.
Matej Križnjak, menadžer za automatizaciju digitalnih procesa u timu za usluge razvoja informacijskih sustava, PwC Hrvatska u svojoj uvodnoj prezentaciji je istaknuo kako digitalni trendovi poput automatizacije i digitalizacije poslovnih procesa transformiraju način na koji kompanije posluju, te su postali ključni faktori za povećanje produktivnosti i efikasnosti u današnjem poslovanju. Ubrzanim napretkom tehnologija poput umjetne inteligencije, strojnog učenja i analitike podataka omogućiti će se kompanijama brže donošenje odluka i prilagodbu promjenama na tržištu kako bi održale svoju konkurentnost.
Digitalizacija utječe na sve sektore gospodarstva. „Digitalna revolucija otvara za hrvatsko gospodarstvo i društvo brojne prilike i mogućnosti, ali i utječe na promjenu paradigme u većim razmjerima nego bilo koja recentna društvena ili tehnološka promjena. Na bankarski sektor, razvoj tehnologije ima višestruki utjecaj na sve aspekte poslovanja od načina na koji se klijenti informiraju do toga kako i kada koriste usluge banaka. Bankama tehnologija omogućava bolje razumijevanje potreba klijenata i pružanje kvalitetnijeg korisničkog iskustva“, rekao je Emil Sapunar, direktor upravljanja retail strategijom i digitalnom transformacijom, Raiffeisenbank Hrvatska.
Vedran Bajer, direktor, Microsoft Hrvatska je tokom panel rasprave istaknuo kako su digitalizacija i kontinuirano obrazovanje zaposlenika izuzetno važni za rast i razvoj hrvatskog gospodarstva. Hrvatska ima mnogo mladih talenata s visokim razinama digitalnih vještina, posebno u dobnoj skupini od 16 do 29 godina, što se jasno odražava u broju hrvatskih startupova koji je iznad prosjeka u CEE. Hrvatske tehnološke tvrtke su važne za gospodarstvo. ICT sektor predvodnik je na području poslovnih inovacija, povećava konkurentnost i reputaciju Hrvatske na tržištima diljem svijeta te značajno doprinosi BDP-u zemlje.
„U Hrvatskoj su posljednjih godina svi telekomi, pa tako i Telemach, napravili mnogo na području ulaganja u modernu tehnološku infrastrukturu, što potvrđuje i prošlogodišnji DESI indeks prema kojem rast pokrivenosti mobilnim širokopojasnim internetom u Hrvatskoj odgovara europskom, dok je rast pokrivenosti fiksnim širokopojasnim internetom za 41 posto veći od europskog. No, uz sva ulaganja u tehnologiju, naše društvo mora i snažnije osvijestiti na koje sve točno načine možemo unaprijediti naš svakodnevni život i poslovanje pomoću tehnologije, a uloga telekoma je ovdje vrlo važna. Naša odgovornost nije samo izgraditi infrastrukturu, već pomoći cijelom našem društvu da, uz pomoć svih pogodnosti koje nudi tehnologija, zaista što kvalitetnije i žive“, zaključio je Adrian Ježina, predsjednik Uprave, Telemach Hrvatska.
Od 1998. godine AmCham Hrvatska predstavlja poslovne interese američkih, međunarodnih i hrvatskih poduzeća. S više od 350 članova, koji zapošljavaju oko 100.000 osoba, glas smo međunarodnih poduzeća u Hrvatskoj. Prvi smo izbor međunarodnih poduzeća u zagovaranju javnih politika.
pridružite nam se